تيم مليمقالات فوتبال

چالش جدید گل ‌محمدی/ تیم‌ملی بلای جان پرسپولیس شد

یحیی گل‌محمدی و پرسپولیس در مسیر پنجمین قهرمانی لیگ‌برتر با چالش جدیدی روبه‌رو شده است.

در چهارم خرداد سال جاری، دراگان اسکوچیچ ۲۶ بازیکن را به اردوی تیم ملی فوتبال دعوت کرد تا تیمش را آماده رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در بحرین کند. در لیست اولیه ۵ بازیکن سرخ‌پوش حضور داشتند، اما لحظاتی قبل یک بازیکن پرسپولیسی دیگر به تیم ملی دعوت شد تا تعداد پرسپولیسی‌ها به ۶ بازیکن برسد.

مقایسه سهمیه‌های مدعیان قهرمانی در تیم ملی

محمد حسین کنعانی‌زادگان، احمد نورالهی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی ترابی، وحید امیری و سیامک نعمتی بازیکنان دعوت شده به تیم ملی هستند. از این میان این اسامی تنها کامیابی‌نیا شانس کمتری برای بازی دارد، وگرنه بقیه بازیکنان در پازل تاکتیکی اسکوچیچ جزو بازیکنان مهم محسوب می‌شوند. اما سپاهان در تیم ملی فوتبال فقط دو سهمیه دارد. از میان دو سهمیه (احسان حاج صفی و پیام نیازمند)، نیازمند به احتمال زیاد نیمکت‌نشین و شانس زیادی برای بازی ندارد.

خستگی علیه ستون پرسپولیس

از سوی دیگر پرسپولیس یکی از مدعیان اصلی قهرمانی و رقابت تنگاتنگی با سپاهان دارد. در حال حاضر شاگردان گل‌محمدی با ۴۸ امتیاز و به واسطه تفاضل گل کمتر در رده دوم قرار دارند. از آنجا که پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته، به نسبت طلایی‌پوشان از نظر بدنی خسته‌تر به نظر می‌رسد. از سوی دیگر بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس که ستون اصلی این تیم محسوب می‌شوند، بعد از بازگشت از هند و حضور در قرنطینه بلافاصله بازی‌های معوقه و حساسی را برگزار کردند. سپاهان، استقلال و ذوب‌آهن رقابت آسانی برای پرسپولیسی‌ها نبود و به طور حتم از نظر بدنی خیلی خسته‌تر هستند.

جهنم بحرین و بازگشت به ایران

به این موارد بازی پرفشار در گرمای طاقت‌فرسای بحرین را هم اضافه کنید. اگر تیم ملی در مقدماتی جام‌جهانی موفق باشد از نظر روحی مشکلی برای بازگشت ملی‌پوشان وجود نخواهد داشت. حال اگر تیم ملی همه بازیهایش برنده نباشد و با روحیه شکست خورده به کشور بازگردند دیگر فاقد انگیزه لازم هستند. با این حال سپاهان بازی‌هایش را با فاصله زمانی مناسب‌ و با فشار کمتری برگزار کرده است. به فرض که دو سهمیه‌اش از نظر روحی بابت نتایج تیم ملی مشکل پیدا کنند، می‌توانند به راحتی از بازیکنان جایگزین استفاده کنند. با این اوصاف حضور شش پرسپولیسی در تیم ملی یکی از چالش‌های اصلی سرخ‌پوشان در برگزاری مجدد لیگ است. باید دید یحیی گل‌محمدی چگونه با این چالش روبه‌رو خواهد شد.

نوشته های مشابه

اشتراک
مطلع شدن
guest
13 نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین پرامتیازترین
بازخورد (Feedback) های درون متنی
مشاهده همه دیدگاه ها
آرش

ما پرسپولیسیها همیشه عادت کرده ایم آبروی فوتبال ایران باشیم و همیشه هم از طرف فدراسیون به ما ظلم شود
چه حضور در جام باشگاه های آسیا که حاضر نشدند بازیهای ما را کمی فاصله بیاندازند و یکسال است که هر ۴-۵ روز در سفر و مسابقه هستیم
چه حضور در تیم ملی که با وجود ندیده گرفتن افرادی چون عالیشاه که انصافا حقش فیکس تیم ملی است و سرلک و پهلوان و لک که حداقل حقشون حضور در ۲۳ تا است، بازهم ۶ بازیکن که ۵ تای آنها فیکس تیم ملی هستند (کمال هم حقش فیکس بودن است)، باز هم برای پرسپولیس کوچکترین فرصتی برای استراحت بازیکنانش قائل نمیشوند
بدلیل گندی که آقایان در برنامه ریزی لیگ زده اند خیلی خوشبینانه هفته اول تیرماه و تنها ۱۰-۱۵ روز پس از آخرین بازیشان در بحرین با آن شرایط جوی بد و شرایط روحی پرفشار و پراسترس باید به همراه سایر بازیکنان پرسپولیس در لیگ برای قهرمانی به جنگ صدا و سیما، روزنامه ها، اکثر سایت های اینترنتی ورزشی، فدراسیون، سازمان لیگ، سپاهان، استقلال و ۷ تیم دیگر بروند.

جالبه که شرایط پراسترس و پرفشار روحی و روانی تیم ملی هم باز بدلیل گندی است که آقایان تاج و ساکت با آوردن ویلموتس و عملکرد افتضاحش در تیم ملی و عملکرد افتضاح تر فدراسیون در عدم پیگیری برای استفاده از حق میزبانی ایران، زده اند.

تا کی قرار است آقایان گند بزنند و پرسپولیس آبروی فوتبال ایران شود خدا عالم است
از رو هم نمیروند…

رز سرخ

کاملا بجا اشاره کردین…ولی انشالله با قهرمانی پنجم جواب اساسی به همه یاوه گویان خواهیم داد…

سرخدل

از سپاهان مگه اسماعیلی فر تو تیم ملی نیست؟

ستاره سرح آسیا

هشت سال حضور کیروش بی صفت ذهن و علاقه فوتبالی ما رو از تیم ملی قدری دور کرد و کاری کرد که فکر و ذکرمون بیشتر با پرسپولیس باشه با اینحال موفقیت تیم ملی در راه رسیدن به جام جهانی آرزوی ماست و اینکه پرسپولیسی ها سهم بیشتری در این بین داشته باشند باعث غرور و مباهات بیشتر
لذا آینده لیگ و قهرمانی مجدد پرسپولیس عزیز رو به خدا و اراده پولادین بزرگمردان پرسپولیسی و درایت کادر فنی و نیز دعای هواداران عاشق میسپاریم

استقلال دو سه تا جر

چاره ای نیست ، طبیعیه تیمی که به لحاظ کیفی کلا فاصله انداخته با بقیه یه همچین تعداد سهمیه ای هم داشته باشه ، انشالله که مصدوم نشن و سلامت برگردن ، تو‌این چندساله مگه غیر این بوده ؟؟ همش اسکلت تیم ملی پرسپولیسی بوده، و همیشه هم این حرفا که پرسپولیس خسته میشه و چالش و فلان و اینا همیشه بوده ولی هیچ وقت اتفاقی نیفتاده ، خنده داره سپاهان با مربی تازه وارد هنوز پای سفره ننشسته بخاد بیاد قهرمان بشه!! فوتبال و قواعد فوتبالی میره زیر سوال ، امسالم قهرمانیم چون لیگ غیر از پرسپولیس صاحب دیگه ای نداره

ناصرپرسپولیسی

خاک تو سر این کنعانی احمق که زیر حرف افشین خان ویحیی زده رفته با میثاقی کیسه کش که به پرسپولیس توهین کرده رفته مصاحبه کرده، خاک تو سر این کنعانی
بره گم شه وقتی حرف بزرگترش براش مهم نیست
ماهوادارا اصلا اون برنامه رو دیگه نگاه هم نمی‌کنیم از وقتی به افشین خان توهین شد، اون وقت این احمق….

رز سرخ

بحث خستگی نیست اصلا ،چون اون با استراحت برطرف میشه، ضمن اینکه پرسپولیس خداروشکر تو هر پستی بازیکن جایگزین خوب داره،مسئله اصلی ترس از مصدومیت و محرومیت احتمالیه که خدانکرده دامن تیم رو نگیره اونم تو بازی که یه سرش عرب وحشی بحرینی باشه و صددرصد به جنجال ختم میشه…بنظر من نباید اجازه میدادین این تعداد بازیکنمون به تیم ملی برن..خدا بخیر کنه.انشالله

آرش

خواهر عزیزم لطفا با الفاظی صحبت نفرمایید که بوی نژادپرستی بدهد
در تیم خودمان آل کثیر عربه
و بشار که یکی از محبوبترین بازیکنان ما بود هم عرب بود
حسین کنعانی هم از یک طرف عربه
در خوزستان و بین عرب ها هم تا دلتان بخواهد عاشق پرسپولیس داریم
حتی بنده در همین بحرین، عراق، کویت، امارات، عمان و قطر کلی عاشق ایران و پرسپولیسی ۶آتیشه میشناسم
ضمن اینکه بحرین تا سال ۵۲ یکی از استانهای ایران بود و هنوز هم بسیاری از عرب های بحرین ایران را کشور خودشان میدانند
حکومت بحرین چون نوچه عربستان است، در ایران ستیزی و دشمنی با ایرانیان برای عربستان خودشیرینی می کند و دم تکان می دهد
پس به جای توهین به مردم بحرین که اکثریت آنها از دست پادشاه و حکومتش به دلیل ایران دوستی به شدت تحت ظلم هستند و باز هم عاشق ایران و ایرانی اند
باید به حکومت بحرین تاخت
ما ایرانیان هیچگاه به نژادپرستی و توهین به سایر اقوام و نژادها شناخته نشده ایم و همیشه به صلح و دوستی و محبت به انسانها معروف بوده ایم
بنده هم با شما کاملا موافقم
این عربستان و بحرین همیشه فوتبال را به کثیف ترین شکل ممکن سیاسی کرده اند و موضوع هم اصلا برایشان عرب و غیر عرب نیست
فقط خودشان و لاغیر
انتهای نژادپرستی…
دیدید که در جام باشگاه ها با اعمال نفوذ در داوری و حاشیه سازی چه بازی کثیفی راه انداختند و چه بلایی بر سر اسد قطر و ژاوی آوردند
ارادتمند

علی64

دمت گرررررم عالی بود…

رز سرخ

تمام فرمایش شما متین،اما اولا من در مورد تاریخ و جغرافی صحبت نکردم که اگه بنا به چنین کاری باشه خیلیها که نمیدونن شاید متوجه بشن خیلی از بدبختیهای الان ما به همون اعرابی بر میگرده که بعضیا سنگشونو به سینه میزنن،دوما اشاره من کاملا واضح بود که کوچکترین ارتباطی به هموطنام نداشته و دقیقا اسم بحرین رو آوردم.بله خیلی از کشورها قبلا جزو ایران بودن بحرین هم یک قرن پیش از ایران جدا شده ولی صدسال واسه تغییر ماهیت زمان کمی نیست…سوما اینهمه داستان سرایی لازم نبود واسه یک کلمه ای که بنده عرض کردم،هر آدم عاقلی میدونه که هر نقطه از این کره خاکی آدم خوبم داره..ال کثیر و اونهایی که جنابعالی نام بردین که جای خود دارن و نور چشم ما هستن،بنده اشاره به شخص خاصی نکردم اگه متوجه منظور من شده بودین اصلا نیازی به تخریب بنده و اسم اوردن از نمایندگان عزیز ما در پرسپولیس نبود،،،حتما همه واقفند و دیدن که قبل و در حین بازی با بحرین چجوری به هشتاد میلیون ایرانی بیحرمتی کردن اونم موقع نواختن سرود ملی که واسه ما ایرانیای متعصب مسئله کمی نیست،من ایرانی ام دوست عزیز…توهینی هم اگه شده باشه مخاطبش بدخواهای ایران و ایرانی بوده این در مقابل توهین علنی بحرینی ها مقابل اون همه دوربین پخش زنده و…هیچی حساب نمیشه…یاحق

علی64

با احترام تو ایران هم عرب داریم و این لفظ کاملا اشتباهه… در ضمن خیلی از عربهای حوزه خلیج فارس هم طرفدار پرسپولیس هستن…پس لطفا بیشتر در کامنت گذاشتن دقت کنید خواهر عزیز…از طرف یک عرب عاشق پرسپولیس

علی64

واقعا چرا اینکارها رو میکنن…۶بازیکن فیکس تیم رو دارن میبرن بحرین…اگه خدای نکرده مصدوم بدیم کی جواب میده…واقعا متاسفم برا همچین برنامه‌ریزی های کثیفی که علیه تیم ما انجام میدن

اریا

ضرر!
انشالله خیر باشه